четвер, 28 травня 2015 р.

Бридке каченя чи прекрасний лебідь?


Завітаємо у різнокольорову казку
(урок образотворчого мистецтва, 4 клас)

  Мета. Вчити на основі творчої уяви та фантазії виконувати ілюстрацію; удосконалювати навички зображення птахів, передачі характерних рис казкових героїв; розвивати навики роботи з фарбами, творчу фантазію, дрібні м’язи пальців; виховувати в дітей почуття доброзичливості, відповідальності при оформленні  художньої роботи.
  Тип уроку. Комбінований (технологія проблемного навчання).
  Обладнання. Виставка книг казок, план уроку, словничок, ілюстрації до казок (В. Васнецов), матеріали для уроку (папір, пензлі, фарби, гуаш, вода), маркер.
   Художні матеріали: папір, гуаш, акварельні фарби, пензлики, палітра, серветка, склянка з водою.
    Девіз уроку. Ми – художники, митці.
                          Ми – таланти і творці!

Хід уроку
  І. Організаційна частина
  Щоб урок минув не марно,
  Працювати треба гарно.
  Друзі, гуртом посміхнемось,
  До роботи всі візьмемось!

Вправа «Настрій»
-  Підніміть руку ті, хто чекає тепла, сонечка і весняної краси.  Молодці! Я знала, що ви романтики.
-  Підніміть руку ті, хто зрадів сьогоднішньому снігу та морозу.  Молодці! Я знала, що ви оптимісти.
-  Покладіть руку на сердечко ті, хто любить свою Україну. Молодці! Я знала, що ви справжні патріоти.

  Вправа «Очікування»
-   Яким ви хотіли б, щоб був наш урок?



Урок

 






-  Якими ви хотіли б бути на цьому уроці?

                Я

 




  ІІ. Робота над визначенням теми уроку.
1.             Виставка книг казок (оглянути, назвати одним словом).
2.             Відкриття теми уроку: «Завітаємо у…  казку».
3.             Утворення асоціативного куща «Якого кольору казка?


Казка
 






-  Отже, казка – різнокольорова! (Додаємо до теми слово «різнокольорова»)

 ІІІ. Постановка проблеми.
1.             Порівняння 2 книг (з ілюстраціями та без ілюстрацій).
-  Яка з книг дійсно кольорова, цікава? Чому?
-  А у нас на уроці казка ось така. (Показую друковану казку без ілюстрацій). Чи відповідає ця книга темі нашого уроку? Може залишимо все, як є? Як вирішити цю проблему?
 
  ІV. Повідомлення  завдань уроку
1.             Складаємо план уроку.
Ø     Постановка проблеми.
Ø     Знайомство із термінами.
Ø     Перегляд ілюстрацій. Знайомство із художниками-ілюстраторами.
Ø     Динамічна пауза.
Ø     Виконання власної роботи.
Ø     Підсумок роботи.
2.             Узгодження плану (разом з учнями).

V. Робота над темою уроку
  1.  Робота із словником
Ø     Пояснення вчителя  (ілюстрація – малюнок, який доповнює та пояснює зміст твору; ілюстратор – художник, який створює ілюстрації; художник-анімаліст – зображує тварин).
Ø     Робота над закріпленням термінології (сигнальні картки).
2.  Споглядання творів мистецтва. (В. Васнецов  «Альонушка»)
Алгоритм «Змістовний склад естетичної оцінки художнього твору»

1. Власна інтерпретація сюжету ( Що зображено на картині?) .
2. Опис місця події ( Де це відбувається?).

3. Визначення головного героя, його емоційного стану або інших якостей ( Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?).
4. Визначення другорядних персонажів ( події, предмети), їх роль у творі.
5. Опис представлених явищ або подій ( Словесний опис картини).
6. Аналіз композиційного вирішення ( наявність композиційного центру), плановість ( доцільність виділення планів), розміщення та підпорядкованість деталей, тощо.
7. Відповідність реальності ( фантастична чи реалістична).
8. Оцінка колірного вирішення ( визначення колориту картини: в якій гамі кольорів)
9. Визначення жанру твору та аналіз художньої техніки виконання ( Що зображено? Чим зображено? – гуаш, акварель, олівець, туш, вугіль, пастель, сангіна, олійні фарби).
10. Констатація образності твору ( Виявлення художнього образу).
11. Аналіз загального настрою твору.
12. Висловлення особистого враження від твору ( Що ти хочеш змінити в картині? ). Використання асоціативних аналогій, зіставлення, порівняння, метафор, епітетів.

  Динамічна пауза
Встало вранці ясне сонце,
Ми до нього потягнулися,                                
за промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали-сіли
От уже й розвеселили.
Нумо всі, нумо всі!

  VІ. Практична робота учнів.
1.             Обговорення сюжету казки, до якої будемо створювати ілюстрацію (Г. Х. Андерсен «Гидке каченя»).
2.             Інструктаж перед практичною роботою.
3.             Педагогічний малюнок
4.             Пальчикова гімнастика.
5.             Виконання роботи учнями.
VII. Демонстрація та аналіз дитячих робіт.
VIII. Рефлексія.
-  Чи справдилися ваші очікування?
-  Чи вирішена проблема, яка була на початку уроку?
-  Де знадобляться вам вміння створювати ілюстрації до казок?
 Не можемо без казки
            У світі ми жити.
            Бо казка нас вчить,
            Як потрібно дружити,
            Як зло подолати,
            Як хитрих провчити,
            Як добрих і чуйних,
            Й сміливих любити.                        
-  Я впевнена, що ви добрі й чуйні, зможете протистояти злу і хитрощам, завжди будете сміливими й справедливими.




 

Немає коментарів:

Дописати коментар